Pošta i „tri petnajstice“

2

 Prije nekoliko dana u zgradu Hrvatskih pošta ušetao je jedan gospodin iz ruralnih područja Like. Kada se osvrnuo oko sebe upitao je službenicu na šalteru:

-Imate li umita „tri petnajstice“? Uzeje bi pet meteri.

Oglas
čestitka 1 čestitka 2

  Djelatnica ga pogleda pomalo u čudu i odgovori kako je ovo pošta koja ne prodaje umjetna gnojiva, niti sjemensku robu potrebnu za poljoprivredu. Došljak se dakako šalio, ali se nije dao smesti.

-Ne vidin razloga zašto vi u pošti ne bi prodavali umit?!? Prodajete lampione za groblja, onda rukavice, kape, igračke, slikovnice, knjige, suvenire,  satove… Kod vas mogu naručiti izradu pečata i kućnog broja. Otkupljujete i zlato. Pa što je onda čudno da ja pitan za umit?

     Vremena su se doista promijenila. Svi se želimo ugledati na EU, iako moram priznati da se ne sjećam  da pošte u Italiji, Njemačkoj, Češkoj, Poljskoj itd. od svojih  poslovnica prave placu. Pohvala  djelatnicima Hrvatskih pošta u Gospiću. U njihovim odgovorima nema katatoničnih nastupa, vrlo pristojno odgovaraju na sva pitanja i svoj posao obnašaju krajnje odgovorno i profesionalno. Čak i onda kada netko potraži „tri petnajstice“, rugajući se na što to danas sliče poštanski uredi i javni prostori u poštanskim zgradama. Hrvatske su pošte unatrag desetak godina pozatvarale sve manje i financijski neisplative urede diljem Hrvatske. Hrvati svoju strast komuniciranja danas uglavnom najviše upražnjavaju putem mobitela, jer nam je to treća stavka kužne potrošnje. U pomoć pristiže i komuniciranje putem e-maila. Dobro staro  slanje blagdanskih čestitaka i pisama preferiraju samo starije osobe i pošte u  ovom smislu već godinama bilježe pad prometa. Normalno je da u tom  padu  valja na neki način kompenzirati gubitke. Je li prodaja pogrebnih lampiona i svega i svačega, te  otkup zlata pravi odgovor na slabije poslovanje? Taj odgovor znade netko meritoran. Je li sve to primjereno pošti i interijeru kakvog smo navikli viđati? Mišljenja nam svakako nisu ista  pa svoj odgovor  ima svatko od nas. Sa ili bez „umita  tri petnajstice“, metafore potrebne za slikovitiju priču.

M. S.

ZUC