Prije nekoliko dana u zgradu Hrvatskih pošta ušetao je jedan gospodin iz ruralnih područja Like. Kada se osvrnuo oko sebe upitao je službenicu na šalteru:
-Imate li umita „tri petnajstice“? Uzeje bi pet meteri.


Djelatnica ga pogleda pomalo u čudu i odgovori kako je ovo pošta koja ne prodaje umjetna gnojiva, niti sjemensku robu potrebnu za poljoprivredu. Došljak se dakako šalio, ali se nije dao smesti.
-Ne vidin razloga zašto vi u pošti ne bi prodavali umit?!? Prodajete lampione za groblja, onda rukavice, kape, igračke, slikovnice, knjige, suvenire, satove… Kod vas mogu naručiti izradu pečata i kućnog broja. Otkupljujete i zlato. Pa što je onda čudno da ja pitan za umit?
Vremena su se doista promijenila. Svi se želimo ugledati na EU, iako moram priznati da se ne sjećam da pošte u Italiji, Njemačkoj, Češkoj, Poljskoj itd. od svojih poslovnica prave placu. Pohvala djelatnicima Hrvatskih pošta u Gospiću. U njihovim odgovorima nema katatoničnih nastupa, vrlo pristojno odgovaraju na sva pitanja i svoj posao obnašaju krajnje odgovorno i profesionalno. Čak i onda kada netko potraži „tri petnajstice“, rugajući se na što to danas sliče poštanski uredi i javni prostori u poštanskim zgradama. Hrvatske su pošte unatrag desetak godina pozatvarale sve manje i financijski neisplative urede diljem Hrvatske. Hrvati svoju strast komuniciranja danas uglavnom najviše upražnjavaju putem mobitela, jer nam je to treća stavka kužne potrošnje. U pomoć pristiže i komuniciranje putem e-maila. Dobro staro slanje blagdanskih čestitaka i pisama preferiraju samo starije osobe i pošte u ovom smislu već godinama bilježe pad prometa. Normalno je da u tom padu valja na neki način kompenzirati gubitke. Je li prodaja pogrebnih lampiona i svega i svačega, te otkup zlata pravi odgovor na slabije poslovanje? Taj odgovor znade netko meritoran. Je li sve to primjereno pošti i interijeru kakvog smo navikli viđati? Mišljenja nam svakako nisu ista pa svoj odgovor ima svatko od nas. Sa ili bez „umita tri petnajstice“, metafore potrebne za slikovitiju priču.
M. S.