Zlatko Matičić – Najbolji policajac 2010. godine

0

Hrvatska turistička zajednica i ove godine je u okviru projekta „Volim Hrvatsku“ i nacionalnog programa „Čovjek ključ uspjeha“, provela izbor za Djelatnika godine u turizmu.  U toj akciji dodijeljena su priznanja u 23 kategorije, među kojima i u kategoriji „Najbolji policajac“. Ove godine, tu prestižnu nagradu dobio je Zlatko Matičić, djelatnik Policijske uprave ličko-senjske, zaposlen na radnom mjestu pomoćnika načelnika za poslove kriminalističke policije u Policijskoj postaji Senj.

On je dana 18. srpnja 2010. godine oko 12,30 sati, iz svoga stana u Senju, primijetio da se nasuprot gradskog kupališta „Điga“ u Senju, na udaljenosti od oko 300 metara od obale nalazi „luftmadrac“ kojega struja zbog jakih udara bure prevrće i nosi prema pučini. S obzirom da je posumnjao da bi se u moru netko mogao nalaziti, uzeo je dalekozor i tada utvrdio da se u moru, nedaleko od „luftmadraca“ nalaze dvije osobe od kojih jedna pliva prema obali, dok drugu struja i jaki valovi nose prema pučini. Pošto je postojala opasnost da bi moglo doći do utapanja tih osoba, napustio je stan i unatoč lošim vremenskim uvjetima odlučio krenuti u spašavanje tih osoba, koristeći za to svoju privatnu „barku“. U spašavanju mu se pridružio  i građanin Mario Tonković, te su njih dvojica krenuli prema poziciji gdje su te osobe bile primijećene. U moru su zatekli jednu žensku osobu koja je već bila iznemogla od plivanja i pokušaja održavanja na površini,  izvukli su je mora i smjestili u barku, nakon čega su je dovezli do obale. Kasnije su utvrdili da se radi o Agnizski Czokow (1980.), državljanki Poljske, koja je zajedno sa svojim dečkom neoprezno, za vrijeme jakih udara bure, koristila „luftmadrac“, kao i da je njezin dečko prije dolaska Zlatka Matičića i Maria Tonkovića, sam doplivao do obale.

Ovakvim svojim postupkom Zlatko Matičić pokazao je izuzetnu profesionalnost, hrabrost i nesebičnost, potvrdivši da mu je zaštita života osobe na prvome mjestu bez obzira na opasnosti i rizike kojima se izložio, što u bitnome utječe na osjećaj sigurnosti turista, koji nakon ovakvih podviga, iskustva prenose u svojim zemljama i na taj način pridonose stvaranju pozitivnog turističkog ugleda naše zemlje.

MUP