Daleki istok neiscrpno je turističko tržište

0

Postalo je sasvim uobičajeno da u NP Plitvička jezera poslovnu godinu koja je kalendarski gledamo zamaknula u povijest, nazivaju rekordnom. I tako već dulje od dekade. Razgovor s glasnogovornikom ove ustanove Ognjenom Borčićem započeli smo s pitanjem što očekivati od godine koja je tek započela.

Glasnogovornik JUNP Ognjen Borčić
Glasnogovornik JUNP Ognjen Borčić

-Najlakše ću odgovoriti rečenicom:Ništa manje od onoga što smo ostvarili u 2015.! Kada ugostite 1.357. 000 posjetitelja, onda je manje-više puno toga rečeno. Dobar dio uprihodovanih sredstava reinvestirat ćemo u obnovu postojećih ugostiteljsko-smještajnih kapaciteta i sadržaja, ali i u širenje naše ponude. Temeljna intencija ove uprave jest disperzija posjetitelja. Na to se veže plan upravljanja posjetiteljima, pri čemu ću spomenuti razvoj auto-kampova izvan zone nacionalnog parka. Ovdje se također misli i na rasterećenje najfrekventnijih turističkih mjeseci. Nisu „spinovi“ kada kažem da park turistički živi 365 dana u godini jer su nam otvoreni smještajni kapaciteti. Ovdje uvijek valja dodati dva bitna detalja: sigurnost posjetitelja i ekološku ravnotežu ovog prirodnog fenomena.
-Sve ovo rezultiralo je ukupnim povećanjem broja gostiju.
-Svakako. Danas npr. imamo oko 20% više posjetitelja, nego li u istom razdoblju prošle godine. To je sjajno jer smo i lani bili prezadovoljni zbog porasta broja gostiju u odnosu na zimu 2014. Predsezona i postsezona sve su bolje posjećeni dijelovi turističke cjeline. Upravo je to način disperzije i rasterećenja „špice“ turističke sezone. Doživljaj NP Plitvička jezera širok je pojam u svakom smislu, pa tako i u godišnjim dobima.
-Kako pojašnjavate bukvalnu poplavu gostiju s dalekog istoka?
-Tijekom dana ćete uz jezera susresti najviše posjetitelja parka s područja Kine, Japana, Taiwana, Južne Koreje… Ljudi iz tog dijela svijeta istinski su zaljubljenici u Plitvička jezera i žele biti ovdje u svakom godišnjem dobu. Najviše ih fascinira temeljni fenomen Plitvičkih jezera, fenomen sedre i sedrenih barijera. Čistoća vode i nezagađenost prirodnih staništa posebnost je koju također ističu kao razloge svojeg posjeta. To je magnet koji ih privlači. S druge strane mi u ugostiteljsko-smještajnom dijelu priče nastojimo zadržati visoku kvalitetu i profesionalnost, kao osnovne postulate struke. Daleki istok je jedno neiscrpno tržište. Rano je govoriti, ali vjerujem da smo započeli još jednu rekordnu poslovnu godinu, zaključio je glasnogovornik Ognjen Borčić.

Oglas

H. J.